خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/27 - 15:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مسعودی:

استفاده از سالن‌های همایش‌ دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای تئاتر بازی دو سر برد است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، استفاده از سالن‌های همایش‌ و آمفی‌تئاتر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی برای اجرای تئاتر را «بازی دو سر برد» توصیف کرد.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به درخواست اهالی تئاتر مبنی بر استفاده از سالن‌های همایش‌ و آمفی‌تئاتر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی برای اجرای تئاتر گفت: امکانات ادارات و دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی برای بیت‌المال است؛ نه صرفا خاص آن اداره و نهاد و از بودجه بیت المال تامین شده است.



نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: این نکته اساسی باید برای مسئولان ادارات جا بیفتد که اگر سالن اجتماعات و آمفی تئاتری دارند که در سال یکی دو بار بیشتر از آن استفاده نمی‌شود، با پول بیت المال ساخته شده که متعلق به آحاد مردم است و باید در جهت رفاه عمومی از آن استفاده شود.



فرهنگ استفاده عمومی از امکانات بیت‌المال در مدیران جا بیفتد



وی تاکید کرد: امکانات ادارات و نهادهای مختلف از درآمد همین مردم ساخته شده که امروز در کوچه و بازار با مشلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و بیکاری آنها را تحت فشار گذاشته؛ لذا باید این فرهنگ جا بیفتد که همه در آن سهیم هستند.



این نماینده مجلس گفت: اگر بخواهیم در این وضعیت اقتصادی کشور، دوباره از پول بیت‌المال سالنی ویژه سینما یا تئاتر در شهرها بسازیم باید به پروژه‌های بسیار و نیمه‌تمام کنونی اشاره کنیم که تکمیل آنها میلیاردها تومان هزینه‌بر است و البته هزینه‌های گزافی را به بیت المال تحمیل خواهد کرد.



نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، استفاده از سالن‌های همایش‌ و آمفی‌تئاتر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی برای اجرای تئاتر را ایده بسیار مناسبی ارزیابی و تصریح کرد: این طرح هم به نفع مردم است و هم استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها ضمن آنکه لازم نیست برای ساخت سالن‌های جدید تئاتری یا سینمایی هزینه شود بلکه این سالن‌ها با تغییرات جزئی می‌توانند کارآمد و کارساز باشند و بازی دو سر برد است./



پایان پیام

  • کد خبر : 261892
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار